تبلیغات در رادیو البرز
رسانه ای دوست داشتنی، فرصتی بینظیر
رادیو البرز با پوشش بسیار مناسب در سطح شهرهای کرج، هشتگرد، نظرآباد، طالقان، اشتهارد، فردیس، شهریار، قم، کاشان، بخشی از تهران و قزوین و تلویزیون البرز با پوشش کامل استان با کیفیت مناسب قابل دریافت میباشد و تلویزیون البرز با پوشش زمینی کامل استان البرز و استانهای همجوار و همچنین پخش در ماهواره بدر و کانال 15 دستگاه مبدل در سایر نقاط ایران و جهان قابل دریافت است.
چند نمونه از آگهی های کرج سیما در رادیو البرز
پذیرش و پخش انحصاری پیام های بازرگانی در رادیو البرز (رادیو کرج )
بیایید با «تبلیغات» خودی در بازار نشان دهید. تبلیغات، کوتاهترین و کارآمدترین راهکاری است که به افزایش فروش محصول شما منجر میشود. جادوی که نباید دستکم گرفت! تبلیغات کاری میکند که خریدار بین محصول شناخته شده و محصول جدیدی که در جنجال تبلیغاتی به سر میبرد، گزینه دوم را انتخاب کند؛ هرچند در نهایت پایبندی و وفاداری مشتری به محصول شما، به کیفیت آن و خدمات شما بستگی دارد اما تبلیغات این شانس را به شما میدهد که در این بازار رقابتی، خودی نشان دهید. بی آنکه متوجه شویم، همه ما در یک گرداب تبلیغاتی هستیم که با بنرها، ویدئوها و حتی صداها ما را احاطه کردهاند. به طور متوسط، چهار الی ده هزار تبلیغ را در روز مشاهده میکنیم که شاید هیچیک را به خاطر نسپاریم. تبلیغات اصولی، به شما فرصت میدهد تا در این سیل خروشان تبلیغات، به یاد ماندنی باشید.
بعد از فراگیر شدن رسانه بصری جذابی مثل تلویزیون، بسیاری از صاحبنظران مرگ رادیو را پیشبینی کرده بودند. این اتفاق ناخوشایند، هیچوقت رخ نداد. با اینکه برخی مخاطبان خود را در جریان پیشرفت تکنولوژی از دست داد اما کماکان مخاطبانی همچون رانندگان تاکسی و جادهها، کارگران تولیدیها، برخی کارگران خط تولید کارخانجات و حتی تعداد چشمگیری از مغازهداران و بانوان خانهدار، به گوش دادن رادیو پایبند ماندهاند.
نوایی که در جریان پیشرفت تکنولوژی، خاموش نشد!
آیا به بازده تبلیغات رادیویی امیدوار باشیم؟
هنوز هم پلتفرمهای صوتی و تصویری مثل رادیو و تلویزیون، جایگاه ویژهای بین مخاطبان دارند. هرچند با روی کار آمدن فضای مجازی و پلتفرمهای کارآمد آن، اقبال بلند این دو پلتفرم اندکی کوتاه شده اما حذف آنها از زندگی مردم، یکی از محالات است. تماشای برنامههای تلویزیونی، گوش دادن به اخبار یا پیگیری فوتبال، هنوز هم با رادیو و تلویزیون انجام میشود. اگر تصور میکنید بازده تبلیغات رادیویی نسبت به تلویزیون کمتر است، سخت در اشتباهید. با توجه به سهولت دسترسی رادیو در شرایط مختلف، میتوان نتیجه گرفت که این رسانه سازگاری بیشتری با شرایط مخاطبش دارد. هزینه تبلیغات در رادیو مناسبتر بوده و تنها ابزاری که برای افزایش بازده در این عرصه نیاز دارید، صدای دلنشین و متنی غوغایی است.
مزایای تبلیغات رادیویی
تبلیغات رادیویی این روزها، رنگ و لعاب تازهای به خود گرفته و با خلاقیت پیش میرود. در واقع برای اینکه ظاهری منحصر بفرد بین آماج تبلیغات داشته باشد، راهی به جز خلاقیت وجود ندارد.
در اغلب تبلیغات رادیویی، شخصیت پردازی صورت میگیرد و با یک سناریوی داستانی، مخاطب را برای شنیدن ادامه ماجرا میخکوب میکند. در صورتی که بین انتخاب روشهای تبلیغاتی مختلف مردد هستید، بد نیست با مهمترین مزایای تبلیغات رادیویی آشنا شوید:
قابلیت تقسیم بندی جامعه هدف
اگر مخاطب تبلیغ شما در سراسر کشور نباشد، میتوانید با تبلیغات محلی هدفمند، هم بازده بالاتری را دریافت کنید و هم در هزینههای خود صرفهجویی نمایید. در واقع تبلیغات رادیویی، به دو دسته محلی و سراسری (کشوری) تقسیم میشوند. چنانچه تبلیغات شما جامعه هدف محلی را نشانه گرفته، با پرداخت هزینهای پایینتر، بازده بسیار بالاتری را شاهد خواهید بود. پس مخاطبتان را بشناسید و سپس دست به کار شوید.
تلقین حس فوریت در شنونده
طبق تحقیقات، شنیدن تبلیغات در رادیو، خصوصا اگر اصولی و درست انجام شود، به شدت احساس فوریت را در شنونده برمیانگیزد. این احساس، همان مهره گمشدهای است سرعت تبدیل «مخاطب» به «خریدار» را برای مبلغ افزایش خواهد داد. احتمالا این حس فوریت، ریشه در تعامل سازنده تبلیغ صوتی با شنونده دارد که به نفع تبلیغ کننده تمام خواهد شد. پس اگر روی به ثمر نشستن و مشاهده فوری بازده تبلیغ خود تاکید دارید، تبلیغات رادیویی میتواند گزینه مناسبی باشد.
مخاطبان وفادار
واقعیت این است که وفاداری شنوندگان رادیویی به این رسانه، بیشتر از وفاداری بینندگان تلویزیون به آن است! شنوندگان رادیویی، به ندرت کانال رادیویی محبوب خود را تغییر میدهند و اغلب به چند کانال رادیویی خاص پایبند هستند. خوشبختانه کانال رادیویی محلی برای هر شنونده بومی، یکی از محبوبترین کانالهای رادیویی است. به عنوان مثال البرز نشینان، بیشتر زمان خود را برای گوش دادن به رادیو البرز اختصاص میدهند و از اخبار دور و بر غافل نمیمانند.
هزینه به صرفه
شاید هزینه مقرون به صرفه، اولین مزیت تبلیغات رادیویی نباشد اما قطعا یکی از مهمترین آنها است. در واقع قیمت مناسب تبلیغات رادیویی، در تکمیل دیگر مزایای این سبک تبلیغات قرار دارد و آن را متمایز میکند. خصوصا در مقایسه با رقیب قدری همچون تلویزیون، قیمت تبلیغات رادیویی برایتان گران تمام نمیشود.
دسترسی بدون مرز
برای گوش دادن به رادیو، نه دستگاه گیرنده چند میلیونی نیاز دارید و نه محدودیت زمانی و مکانی گریبانتان را میگیرد. این یعنی دسترسی ساده و گسترده مخاطبان در هر شرایطی به این رسانه فراهم است! اگر جزو طرفداران پر و پا قرص رادیو باشید، حتی با موبایل هوشمند نیز میتوانید کانال رادیویی محبوب خود را دنبال کنید. در نتیجه، تبلیغات در چنین رسانه بی مرزی، قطعا بازده درخور توجهی به همراه خواهد داشت.
انعطاف در تصویرسازی مخاطب
با این که تبلیغات رادیویی عاری از جلوههای بصری است اما شاید بهتر باشد این ویژگی را به فال نیک بگیریم. اگر در انتخاب متن، موسیقی پسزمینه، جلوههای صوتی و ارائه اطلاعات به شنونده خوب عمل کنید، مخاطب تاثیر گرفته و تصویرسازی ایدهآلی از تبلیغات شما در ذهن میپروراند. این تصویرسازی ممکن است برای هر شخص منحصر بفرد باشد اما معیاری که بین همه مشترک است، ماندگاری آن تصویر ذهنی در مخیلات شنونده است.
از خودتان شروع کنید، آخرین تبلیغی که در ذهنتان ماندگار شده، چه ویژگیهایی داشت؟
یک تبلیغ رادیویی خوب، چه ویژگیهایی دارد؟
تاثیر گذار باشید، والسلام!
اولین برگ برنده شما در افزایش بازده هر تبلیغاتی، افزایش میزان تاثیرگذاری روی مخاطب است. در رادیو با توجه به این که هیچ محتوای بصری وجود ندارد و هر آنچه که هست، به محتوای صوتی مربوط میشود، ماجرا کمی متفاوت است. اولین راهکار برای افزایش تاثیرگذاری، ارائه محتوایی مبتنی بر منطق میباشد. یعنی به صورت جدی از بزرگنماییهای پوچ و اغراق آمیز دوری کنید. در ادامه، دیگر تکنیک های افزایش تاثیرگذاری تبلیغات رادیویی و ویژگی تبلیغات رادیویی خوب را شرح میدهیم:
- تدوین یک سناریوی جذاب، بدون نکات اغراق آمیز
- رعایت اصل سادگی؛ هرچه سادهتر، بهتر!
- انتخاب زیربنایی مستحکم و متناسب با محتوا به نام «موسیقی پس زمینه»
- ارائه دلایل منطقی و عقلانی برای تشویق شنونده به خرید محصول یا استفاده از خدمات
- تزریق ایدههای خلاقانه و نوآورانه با اتکا بر جلوههای صوتی
- برانگیختن احساس مخاطب به هدف افزایش ماندگاری در ذهن
- تدوین متن بر اساس روحیات و خلقیات جامعه هدف تبلیغ
- در نظر گرفتن کوپن یا بن تخفیف واقعی برای شنوندگان رادیو
- ایجاد حسی ماندگار در ذهن مخاطب به واسطه راهکارهایی همچون تکرار تبلیغ، شعار تبلیغاتی تاثیرگذار، استفاده از لحن گفتار خاص یا موسیقی متمایز
- ایجاد حاشیه امن و احساس همزادپنداری با شنونده از طریق ارزشهای رفتاری همچون صداقت یا ضمانت
- عدم نقض شرایط فرهنگی و اقتصادی جامعه (شهر)
- رعایت درونمایه آموزشی
- احترام به شعور و وقت شنونده برای طراحی و پیریزی بخشهای مختلف آگهی
- پیاده سازی بخشهای مختلف آگهی تبلیغاتی بر اساس شناخت دقیق روحیات مخاطب
معایب تبلیغات رادیویی
ماجرای تبلیغات رادیویی، یک روی تاریکی نیز دارد. نقاط ضعفی که باعث پیشتازی تبلیغات تلویزیونی شده و این رسانه را یک قدم عقبتر از تلویزیون نگه داشته است. اطلاع از این معایب، برای انتخاب درست روش تبلیغاتی شما خالی از لطف نیست.
تمرکزی که گاهی وجود ندارد!
رادیو هیچ ایرادی ندارد، اما ممکن است که تبلیغات رادیویی با بیتوجهی شنونده همراه شود. این بی توجهی در نرخ نهایی بازده تبلیغ تاثیر میگذارد و امری اجتناب ناپذیر است. تبلیغ شما در هر ساعت از شبانه روز و با هر استراتژی پخش شود، تعدادی شنونده بی حواس دارد که گوشش به تبلیغات شما بدهکار نیست.
جای خالی خلاقیت!
باید بپذیرید که برای تبلیغات رادیویی، نمیشود خلاقیت چشمگیری اعمال کرد. نبود جلوههای بصری، کار شما را برای نوآوری دشوار میکند. هرچند ترغیب مخاطب به خرید فقط و فقط توسط صدا، هنری است که ارزش کار شما را افزایش میدهد اما به این راحتیها نیست.
به توصیه متخصصان این حوزه، برای افزایش تاثیرگذاری آگهی و پر کردن جای خالی جلوه بصری، از آهنگ پس زمینه مناسب، لحن زیبا و متن ترغیب کننده استفاده کنید.
کاهش اثرگذاری تبلیغ در ساعات مختلف
هیچ ضمانتی وجود ندارد که بازده تبلیغ شما را در یک ساعت خاص از شبانه روز، افزایش دهد. اما طبق تجربه، برخی از ساعات روز مخاطبان بیشتری پای نوای رادیو مینشینند و در برخی ساعات دیگر، خواب، ترافیک کاری و زندگی شخصی، آنها را از این رسانه دور میکند. با این حال شما نمیتوانید این ساعات طلایی را به خوبی تشخیص دهید و به نفع خود از آن استفاده کنید.
شانس تبلیغات پربازده، با رادیو البرز
قدرت نفوذ بالا، باعث شده که رادیو البرز به نور چشمی کانالهای رادیویی محلی مبدل شود. پوشش 24 ساعته در شهرهای تهران، قم، کاشان، سمنان، قزوین و حتی همدان، برای این کانال رادیویی، واقعا بحث برانگیز است. این ضریب نفوذ بالا را مدیون پخش برنامههای جذاب، پوشش خبری محلی و سراسری و حفظ کیفیت پخش در تمام 24 ساعت شبانه روز هستیم. در این کانال، برای افزایش انعکاس تبلیغات، 46 باکس تبلیغاتی متنوع در نظر گرفته شده تا بدون دغدغه و متناسب با نوع نیازتان، یکی را انتخاب کنید.
تاکید رادیو البرز روی پخش تبلیغات مبتنی بر ترندهای روز دنیا، فرآیند برندینگ و فروش شما را افزایش خواهد داد.
پرسش های متداول در زمینه تبلیغات رادیویی
اگر سوال دیگری دارید حتما با ما تماس بگیرید
طبق کنداکتور جدول پخش رادیویی که در لینک زیر قابل مشاهده است.
نمایش جدول پخش پیام های بازرگانی استان البرز
مجری انحصاری تبلیغات رادیو و تلویزیونی در استان البرز و کرج و همچنین ارائه کننده بهترین نوع خدمات محیطی و آنلاین در این استان میباشد.
مجری انحصاری تبلیغات رادیو و تلویزیونی در استان البرز و کرج و همچنین ارائه کننده بهترین نوع خدمات محیطی و آنلاین در این استان میباشد.
مجری انحصاری تبلیغات رادیو و تلویزیونی در استان البرز و کرج و همچنین ارائه کننده بهترین نوع خدمات محیطی و آنلاین در این استان میباشد.
مجری انحصاری تبلیغات رادیو و تلویزیونی در استان البرز و کرج و همچنین ارائه کننده بهترین نوع خدمات محیطی و آنلاین در این استان میباشد.
مجری انحصاری تبلیغات رادیو و تلویزیونی در استان البرز و کرج و همچنین ارائه کننده بهترین نوع خدمات محیطی و آنلاین در این استان میباشد.