تبلیغات تلویزیونی ملی
تیزر تلویزیونی در تمامی استان ها
مجری تبلیغات تلویزیونی در سطح کشور
مجری تبلیغات رادیو و تلویزیونی در سطح کشور و تمامی استان ها و همچنین ارائه کننده بهترین نوع خدمات محیطی و آنلاین میباشیم.
پذیرش و پخش پیام های بازرگانی صدا وسیمای ملی
ویلیام برنباخ، پیشرو بودن در زمینه تبلیغات را تنها راه نجات کسب و کار شما میداند اما این قاعده در مقابل نگاه میلیون ها بیننده در تلویزیون به همین قوت باقیست؟
امروزه رقابت در هر زمینهای، نیاز به هوشیاری دارد. اینجاست که ادعا میکنیم آنچه در محتوای تبلیغات گنجانده شده مهمتر از ظاهر اغواکننده تبلیغ است.
با اینکه رشد شبکههای اجتماعی، رسانه های عمومی و به طور کلی تبلیغات آنلاین سر به فلک کشیده، اما تلویزیون به عنوان یک رسانه جمعی پرطرفدار، کماکان حرف اول را میزند و یکه تاز میدان است. تعداد کثیری از صاحبنظران، تبلیغات تلویزیونی را پادشاه پلتفرمهای تبلیغاتی میدانند. تصور کنید یک آگهی 20 ثانیهای بین دو نیمه فوتبال جام جهانی، چقدر بیننده خواهد داشت؟ شما را با تصور سطح تاثیرگذاری و بازده این نوع تبلیغ تنها میگذاریم!
چرا تبلیغات تلویزیونی؟
تبلیغات تلویزیونی جزو تبلیغات بالاخطی ردهبندی میشوند که به واسطه ارتباط بصری که با مخاطب برقرار میکنند، نرخ تاثیرگذاری بالایی را به خود اختصاص داده است. البته بحث هزینههای جاری برای رزرو تبلیغات تلویزیونی یک طرف و موضوع ساخت حرفهای تبلیغات یک طرف دیگر است.
مخاطبان این روزها در تشخیص یک تبلیغ حرفهای یا آماتور استاد شدهاند که این موضوع تاثیر مستقیمی در تاثیرپذیری آنها دارد. هرچند هزینه نهایی یک تبلیغ تلویزیونی با توجه به معیارهای خاصی از جمله زمان پخش تبلیغ، شبکه مورد نظر برای تبلیغ، پخش در زمانهای استراتژیک و… تغییر پیدا میکند اما کیفیت ساخت و طراحی همیشه زیر ذرهبین بیننده قرار میگیرد.
از آنجا مخاطبان تلویزیون منحصر به قشر خاصی نیست، تبلیغ در این رسانه میتواند موتور محرک هر نوع کسب و کاری با هر متقاضی به حساب بیاید. همین گستردگی سخاوتمندانه، تلویزیون را به یک پایگاه سودمند برای تبلیغات تبدیل کرده است.
تاریخچه تبلیغات تلویزیونی
تبلیغات تلیویزیونی 78 ساله شد؛ سال ۱۹۴۱ بود که پای تبلیغات تلویزیونی با اسم رمز «آمریکا خودشو با بلووا تنظیم می کنه!» توسط شرکت واچ بووا با مدت زمان ۲۰ ثانیه به عرصه تبلیغات باز شد. این آگهی هر چند ساده و بی آلایش بود اما دنیای تبلیغات را تمام و کمال دگرگون کرد.
در حال حاضر این نوع تبلیغات به درجهای از موفقیت رسیده که میتوان ادعا کرد تبلیغات تلویزیونی در سطح ملی، چیزی حدود 50 درصد مخاطبان جامعه آماری مورد نظر خود را تحت پوشش قرار میدهد و به همین نسبت دارای اثرگذاری است. نرخ 50 درصدی شاید در نگاه اول یک نرخ معمول باشد اما واقعیت این است که در دنیای تبلیغات آمار معجزه آسایی به حساب میآید.
چطور یک تبلیغات تلویزیونی اثربخش داشته باشیم؟
باید این حقیقت را بپذیرید که صرف حضور در رسانه پربازدهی مثل تلویزیون، موفقیت بی چون و چرا نصیبتان نخواهد شد و به هدفتان نخواهید رسید. تبلیغات هم مانند همه بخشهای دیجیتال، نیاز به کیفیت دارد. المانهای زیر در کیفیت یک تبلیغات تلویزیونی تاثیرگذار، نقش پررنگی دارد:
- بزرگنمایی و بازارگرمیهای پوچ ممنوع! یک تبلیغ باید دارای محتوای مفید و کاربردی باشد و پیام مشخصی را به مخاطب برساند. این مسئله بهتر است در کمال صداقت صورت بگیرد.
- بینندگان شما، طیف وسیعی از اقشار مختلف را در بر میگیرد، پس بهتر است برای همه این اشخاص، حرفهایی برای گفتن داشته باشید و روی وجه تمایز خود با دیگر رقبا حسابی تمرکز کنید.
- طراحی تبلیغات را به گونهای ترتیب دهید که محدود به قشر خاصی نباشد. هرچه تعداد مخاطبان بیشتر باشد، تبلیغ شما پربازدهتر است.
- به فکر کشف گزارههای جذاب و خلاقانه باشید؛ گزارههای روتین را کنار بگذارید و نوآوری را چاشنی استراتژی انتخاب عنوان خود نمایید.
- پیشنهادی بدهید که رد شدنی نباشد. پیشنهادهای وسوسه کنندهای که مخاطب را برای لحظهای سراپا محو کند. برای اعلام پیشنهاد، از جملات محکم استفاده کنید و چند پهلو صحبت نکنید. یادتان باشد در تبلیغات تلویزیون زمان طلاست و برای هر ثانیه هزینه چشمگیری روی دست شما میگذارد. پس تمام ثانیههایی که در اختیار دارید، نردبانی برای پیشرفت شماست.
- در مورد تاریخچه، روند کار و مطالبی که برای مخاطب جذابیت ندارد پرچانگی نکنید؛ هرچند زمان کافی هم برای این طفره رفتنها ندارید اما مخاطب هم تمایل دارد مزایا و دستاوردهایش را بداند.
- ضرورت خرید را در وجود بیننده تبلیغات تلویزیونی بیدار کنید. یادتان نرود هدف شما جلب توجه مخاطب به تبلیغات نیست بلکه هدایت آنها به سوی خرید است! این دو مورد شاید در ظاهر یکسان اما در باطن کاملا متفاوتاند.
- برای افزایش بازده و اثرگذاری آگهی، راهی به جز تکرار آگهی ندارید. تکرار آگهی علاوه بر افزایش بازده، روند برندسازی کسب و کار شما را هم تسهیل میکند.
هزینه تبلیغات در تلویزیون ملی:
فاکتورهای متنوعی در تعیین قیمت تبلیغات در این رسانه پرطرفدار جمعی تاثیرگذار است از جمله:
- زمان پخش تبلیغ در ساعات پربیننده
- پخش در شبکه ملی یا استانی
- پخش بین برنامههای جذاب مثل فینال جام جهانی
- مدت زمان آگهی
- و…
البته هزینهای که یک آگهی بر دوش شما میگذارد، تنها هزینهای نیست که برای تبلیغات تلویزیونی لازم است، بلکه حساب ساخت و تدوین آگهی توسط آژانس های تبلیغاتی یک سر دیگر ماجراست. انتخاب یک آژانس تبلیغاتی همه فن حریف و حرفهای در سرخط اولویتهای خود قرار دهید.
به طور کلی یک آژانس تبلیغاتی خوب، وظیفه مدیریت، برنامه ریزی، توسعه و اجرای برنامه تبلیغاتی کسب و کار شما را بر عهده میگیرد که استثناعا در این مقاله، تبلیغات تبویزیونی با مخاطب چند میلیونی مدنظر است.
چطور بهترین شرکت تبلیغاتی را انتخاب کنیم؟
همانطور که متذکر شدیم، یک سر این ماجرا، به آژانس تبلیغاتی حرفهای برمیگردد. احتمالا انتخاب یک شرکت تبلیغاتی معتبر، اولین چالش شما برای رویارویی با تبلیغات تلویزیونی در سطح ملی خواهد بود چرا که مخاطبان این روزها مثل آب خوردن، تبلیغات غیرحرفهای را تشخیص میدهند. یک آگهی خوب و جذاب اولین دستاویز شما برای جذب مشتری است پس این فرصت را با انتخاب اشتباه از دست ندهید.
معیارهای زیر به شما کمک میکند تا سطح کیفی خدمات یک آژانس تبلیغاتی را مورد سنجش قرار دهید:
تیم با تجربه و کاربلد:
در فعالیتهای تیمی، هر عضو به اندازه خود تعیین میکند که نتیجه کار نهایی تا چه اندازه موفقیت آمیز باشد؛ اعضای یک شرکت تبلیغاتی هم از این قاعده مستثنا نیست.
قبل از اینکه آگهی شما مقابل چشمان میلیون بازدیدکننده مورد نقد منفی قرار بگیرد، در انتخاب شرکت تبلیغاتی با یک تیم باتجربه و متخصص حساسیت به خرج دهید. تجربه و تخصص کافی در کنار شناخت درست از مخاطب، یکی از مهمترین معیارهایی است که شرکت تبلیغاتی حرفه ای را از شرکت آماتور مجزا میکند.
اشراف کامل بر خواست مشتریان بازار هدف:
شاید یک شرکت تبلیغاتی به صدقه سر شناخت همه جانبه از بازار هدف موفقیتهای چشمگیری به دست آورده باشد اما این مسئله به این معنی نیست که آژانس مورد نظر در تمام حوزه ها مخاطب را مثل موم در دستان خود داشته باشد! پس قبل از عقد قرارداد مطمئن شوید که تیم مورد نظر شناخت کافی از مخاطبان مورد نظر شما دارند تا تدوین آگهی طوری باشد که به مذاق مخاطب شیرین بیاید.
ارزش آفرینی در مقابل هزینه درخواستی:
هدف شما از تبلیغ در رسانه پربینندهای مثل تلویزیون نه فقط دیده شدن و شهرت، بلکه ارزش آفرینی و بازده مالی است. میزان دستمزدی که شرکت از شما طلب میکند باید در نهایت به افزایش بازده کسب و کار شما منجر شود. اگر جز این باشد، شما را به خیر و شرکت مورد نظر را به سلامت!
مزایای تبلیغات تلویزیونی
اگر برای صرفهجویی در زمان، ساعت مچی خود را از دستتان درمیآورید، برای مدیریت هزینههای کسب و کارتان نیز راهی به جز فاکتور گرفتن از تبلیغات ندارید! هنوز هم تبلیغات موثر هستند و تلویزیون، یکی از اصلیترین پلتفرمهای تبلیغاتی محسوب میشود. با توجه به این که تلویزیون مخاطبان وفادار بسیاری دارد، یک تبلیغ هدفمند در این رسانه میتواند میلیونها مشتری بالقوه شما را به مشتریانی بالفعل تبدیل کند. بد نیست بدانید با وجود فضای مجازی و پلتفرمهای آنلاین، کماکان تلویزیون به عنوان موثرترین پلتفرم تبلیغات هدفمند توسط متخصصان معرفی میشود. در مورد این بستر چه میدانید؟
در مورد تبلیغات تلویزیونی چه میدانید؟
تبلیغات تلویزیونی، در قالب بستههای زمانی 15 تا 60 ثانیهای فروخته میشوند که متناسب با محتوای تبلیغاتی شما، انعطاف زمانی دارند. در طی یک تبلیغ تلویزیونی، دست شما باز است تا با درگیر کردن حواس بیننده، تبلیغات هدفمند خود را به ثمر بنشانید. وقتی که بتوانید یک تفکر خاص یا حس کنجکاوری را در وجود بیننده تقویت کنید، تا حدودی به هدفتان رسیدهاید. یکی از پربازدهترین تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات تلویزیونی در زمانهای استراتژیک است. مثلا بین پخش یک سریال تلویزیونی پرطرفدار و یا فوتبال جام جهانی، بازده تبلیغات بینظیر بوده اما به واسطه قیمتهای نجومی که دارد، برای کسب و کارهای کوچک گزینه مقرون به صرفهای نیست. حداقل میدانیم که یک کسب و کار نوپا، از پس چنین هزینه هنگفتی برنمیآید.
اگر در انتخاب بسترهای تبلیغاتی مختلف مردد شدهاید و تصور میکنید تاریخ انقضای تبلیغات تلویزیونی به سر آمده، بهتر است بدانید که هنوز هم پرتقاضاترین تبلیغات جهان، همین تبلیغات تلویزیونی است.
مزایای تبلیغات تلویزیونی، سلطان رسانهها
تبلیغات تلویزیونی، همچنان قدرت خود را در مقایسه با دیگر بسترهای تبلیغاتی حفظ کرده و شانه خالی نکرده است. جادوی تلویزیون، از از یک فرمول ساده تبعیت میکند:
«صدا و تصویر»
صدا و تصویر، ترکیب بینظیری هستند که با تکیه بر آن، تبلیغات تلویزیونی میتواند بازده درخور توجهی را به نمایش بگذارد. این پادشاه تبلیغات، حتی بعد از روی کار آمدن شبکههای اجتماعی نیز در میدان رقابت باقی ماند. در ادامه، به برخی مزایای تبلیغات در تلویزیون اشاره میکنیم:
بهترین ابزار بازاریابی انبوه (Mass marketing)
معجزهای که تبلیغات تلویزیونی در برندسازی و بازاریابی انبوه دارد، بر هیچکس پوشیده نیست. تبلیغات تلویزیونی بالاترین ضریب نفوذ در نزد مخاطب را به نام خود ثبت کرده و میتواند در بازه زمانی 15 تا 60 دقیقهاش، نظر عمده مخاطبان را به خود جلب کند.
ضریب نفوذ بالای تبلیغات ویدئویی
تبلیغات ویدئویی، این روزها در مرکز توجه مخاطبان قرار دارند. گویا رابطه مسالمت آمیزی بین مخاطب و تبلیغ ویدئویی شکل گرفته است. به همین دلیل، صاحبان کسب و کار و برندهای مختلف، از این حسن سلیقه مخاطب استفاده کرده و قدرت تبلیغاتی تلویزیون را به نفع خود تمام کردهاند. وقتی طبق آمار 70 درصد کاربران دنیای دیجیتال به تماشای محتواهای ویدئویی علاقه نشان دادهاند، یعنی اقبال به تبلیغات ویدئویی رو کرده است.
قابلیت جداسازی مخاطب ملی از مخاطبان محلی
تبلیغات تلویزیونی در شبکههای سراسری، بازده چشمگیری دارد اما هزینه آن نسبتا زیاد است. خصوصا برای شرکتهایی که بازار هدفشان، کل کشور را در برنمیگیرد. به عنوان مثال، شرکتی را در نظر بگیرید که عمده مشتریانش در استان البرز حضور دارند؛ شاید تبلیغات سراسری برای این کسب و کار خالی از لطف نباشد اما نسبت به هزینهاش، گزینه مقرون به صرفهای نیست. به همین دلیل، گزینه پیشنهادی برای این شرکت، تبلیغ در شبکه استانی کرج است.
پیشتازی تلویزیون نسبت به روزنامه و رادیو
تبلیغات تلویزیونی، بی برو برگرد نسبت به رادیو و روزنامه پیشتاز هستند. اگر بخواهیم این ادعا را با آمار و ارقام ثابت کنیم، طبق یک تحقیقات در سال 2020، در برابر 96 دقیقهای که مردم به رادیو گوش میدهند، چهار ساعت از زمان خود را به تماشای تلویزیون اختصاص میدهند. به همین نسبت، بازده تبلیغات تلویزیونی نسبت به تبلیغات رادیویی بیشتر خواهد بود.
پهنهای بی کران برای خلاقیت
تمام ابزارهای لازم برای تولید خلاقانه یک تبلیغ تلویزیونی هیجان انگیز در اختیار شما قرار دارد. در این شرایط که آگهیهای تلویزیون تکراری و روتین شدهاند، یک تبلیغ خلاقانه مانند بمب بین مخاطب جلب توجه میکند. در صورت که از الگوی تکراری پیروی نکنید، تبلیغ ویدئویی بازتاب بینظیری را منعکس خواهد کرد. پس به ایدههای خلاقانه پناه ببرید.
ویژگیهای یک تبلیغ تلویزیونی موثر
مخاطب زرنگ این روزها، تحت تاثیر تبلیغات پوچ و اغراق آمیز قرار نمیگیرد. برای تولید یک تبلیغ تلویزیونی موثر، از متدهای و اصول کلیدی استفاده کنید تا به نحوی، ارزش کالا یا خدمات خود را به مخاطب نمایش دهید. ارزش، همان مهره کلیدی است که بیننده پس از مشاهده تبلیغ تلویزیونی آن را در ذهن خود سبک و سنگین میکند. اگر «ارزش» کالا یا خدمات شما در مقایسه با پولی که پرداخت میکنند معقول باشد، تبلیغ شما به بار نشسته است. در ادامه، به فاکتورهای موثر در تولید یک تبلیغ تلویزیونی موثر اشاره میکنیم:
مبتکر باشید تا به یاد بمانید!
خلاقیت، خلاقیت و خلاقیت! این روزها خلاقیت در هر حوزهای راهگشا میباشد. اگر برای تبلیغ در تلویزیون اصرار دارید، استفاده از ایدههای نوآورانه میتواند شما را با طوفانی از بازخورد مثبت مشتری روبرو کند. اگر بتوانید چند ثانیهای بیننده را به فکر وادار کنید، در این رقابت تنگاتنگ بردهاید.
بدون سناریو، وقت مخاطب را نگیرید!
یک تبلیغ بی سر و ته، بیننده را سرگردان میکند؛ بیننده سرگردان هم بسیار سریعتر از چیزی که فکرش را میکنید، تبلیغ شما را نادیده میگیرد. اینجاست که شما میمانید و یک مخاطب سرگردان و تبلیغی بی نتیجه! تلاش کنید تا با کمک جادوی صدا و تصویر، یک سناریو کوتاه بسازید که دور از هرگونه کلیشه و حاشیههای بی فایده باشد. تبلیغ تلویزیونی باید یک آغاز و پایان مشخص داشته باشد و بین این دو نقطه، پیامی را به مخاطب مخابره کند.
آفتی به نام اغراق و بزرگنمایی
اگر فکر میکنید با اغراق و بزرگنمایی تبلیغ موثرتری دارید، سخت در اشتباهید. مخاطب هوشمند این دوره و زمانه تحت تاثیر بزرگنماییهای پوچ قرار نمیگیرد. در نتیجه، یک تبلیغ تلویزیونی خلاقانه، هدفمند و واقعگرا، همان برگ برندهای که شما را به هدف تبلیغتان نزدیک میکند.
ترویجی و تدریجی تبلیغ کنید!
اگر به صورت تدریجی کالا یا خدماتتان را ترویج دهید، دستتان در این آشفته بازار خالی نخواهد ماند. یکی از ویژگیهای تبلیغ موثر، فروش و برندسازی به صورت همزمان است. شما باید بتوانید بعد از اتمام پروسه فروش، در ذهن مخاطب ماندگار باشید. تلویزیون این شرایط را در اختیار شما میگذارد تا با صدا و تصویر، به صورت تدریجی برندسازی کنید.
مشتریمداری خود را یادآوری کنید
علاوه بر کیفیت محصول یا خدمات در کنار قیمت مناسب، مشتری مداری خود را به مخاطب یادآوری کنید. مخاطب این روزها، از فروشندههای اخلاقمدار استقبال میکنند و این مزیتی است که شما با مطالعه این محتوا آن را کشف کردید. انتقال این پیام که شما طرفدار مشتری مداری هستید، از طریق تلویزیون بسیار ساده است.
معایب تبلیغات تلویزیونی
قیمت سرسام آور
هزینه تبلیغات تلویزیونی به قدری بالاست که به راحتی نمیتوان از پس آن برآمد. درواقع شرکتهای کوچک، زیر بار آن کمر خم میکنند و در اغلب اوقات، حتی نمیتوانند به چنین روش بازاریابی فکر کنند! البته تبلیغات در شبکههای استانی کمی مقرون به صرفهتر بوده و مناسب کسبوکارهای کوچکتر با بودجه محدود میباشد.
عدم تضمین در بازده
با وجود هزینه نسبتا بالای تبلیغات تلویزیونی، نمیتوان بازده تبلیغ تلویزیونی را ضمانت کرد. بازخورد مشتریان به آگهی تلویزیون، به معیارهای مختلفی بستگی دارد. از کیفیت ساخت تیزر و سناریوی آن گرفته تا زمان پخش، همگی روی بازده بیننده تاثیر دارند.
هزینه بالای ساخت تیزر
وقتی قرار است در رسانه پرمخاطبی مثل تلویزیون تبلیغات کنید، باید کمی مته به خشخاش گذاشته و به کمک متخصصان مختلف از جمله ویراستار فیلم، بازیگر، نویسنده حاذق و یا آژانسهای تبلیغاتی موفق یک تیزر همه فن حریف و بینقص بسازید. ساخت یک تیزر خوب و موفق، به این راحتی نبوده و کمی هزینهبر میباشد.
پرسش های متداول در زمینه تبلیغات تلویزیونی
اگر سوال دیگری دارید حتما با ما تماس بگیرید
مجری انحصاری تبلیغات رادیو و تلویزیونی در استان البرز و کرج و همچنین ارائه کننده بهترین نوع خدمات محیطی و آنلاین در این استان میباشد.
مجری انحصاری تبلیغات رادیو و تلویزیونی در استان البرز و کرج و همچنین ارائه کننده بهترین نوع خدمات محیطی و آنلاین در این استان میباشد.
مجری انحصاری تبلیغات رادیو و تلویزیونی در استان البرز و کرج و همچنین ارائه کننده بهترین نوع خدمات محیطی و آنلاین در این استان میباشد.
مجری انحصاری تبلیغات رادیو و تلویزیونی در استان البرز و کرج و همچنین ارائه کننده بهترین نوع خدمات محیطی و آنلاین در این استان میباشد.
مجری انحصاری تبلیغات رادیو و تلویزیونی در استان البرز و کرج و همچنین ارائه کننده بهترین نوع خدمات محیطی و آنلاین در این استان میباشد.
مجری انحصاری تبلیغات رادیو و تلویزیونی در استان البرز و کرج و همچنین ارائه کننده بهترین نوع خدمات محیطی و آنلاین در این استان میباشد.