تبلیغات در شبکه های اجتماعی
کسب و کاری اجتماعی و روابطی پایدار با تبلیغات درمحیط مجازی
شبکه های اجتماعی فرصتی هستند برای آنکه با مشتری رابطه صمیمی برقرار کنید و تعاملی مداوم داشته باشید.
در شبکههای اجتماعی حضوری پر رنگ داشته باشید و در معرض دید مشتریان خود قرار بگیرید.
انواع تبلیغات مجازی
تبلیغ در پیجهای بزرگ
روی وسائل نقلیه مانند اتوبوس، تاکسی، مترو، قطار مسافربری
تبلیغات بازدیدی / ویدئویی
در نزدیکی محل عبور عابران پیاده و مراکز خرید
تبلیغات اسپانسری اینستاگرام
بیلبوردهای نمایشی و پوسترهای دیواری در اندازههای بزرگ
تبلیغ از طریق افراد تاثیرگذار
مایشگرهای دیجیتالی، تزئینات سهبعدی
تبلیغات در صفحات تاثیرگذار
نمایشگرهای مراکز خرید
تبلیغات در شبکه های مجازی
چرا تبلیغات در شبکههای اجتماعی؟
آیا میدانید بسیاری از برندهای مشهور و شرکتهای بزرگ، موفقیت خود را مدیون تبلیغات در شبکه های اجتماعی هستند؟ بیش از نیمی از ایرانیان، در شبکههای اجتماعی حضور فعال دارند و حداقل 1.5 ساعت از شبانه روز را در این فضا سپری میکنند. این آمار و ارقام به صورت غیر مستقیم، اشاره به پتانسیل بالای تبلیغات پربازده در این فضا دارد که برخی برندها و شرکتها، به خوبی از آن استفاده کردهاند.
هرچند در ابتدا کاربران جذب فضای ارتباطی و تفریحی این شبکهها شدند اما گذشت زمان باعث شد پتانسیل تبلیغاتی آن کشف شود و رشد کسب و کارها و تجارت الکترونیک را به میزان 6.8 برابر بالا ببرد! در حال حاضر، 78 درصد کسبوکارهایی که وبسایت فعال دارند، برای تبلیغ وبسایت خود از معجزه شبکههای اجتماعی بهره میبرند. حالا که شبکههای اجتماعی سهم عمدهای از تایم روزانه هر فرد دارد، میتوان به بازده تبلیغاتی آن شدیدا امیدوار بود.
در مورد تبلیغات شبکههای اجتماعی چه میدانید؟
تبلیغاتی که بر بستر شبکههای اجتماعی دست به دست میشوند تا به مخاطب هدف برسند، همان تبلیغات سوشیال مدیا است. دنیای تبلیغات واقعا حیرت انگیز است! 68 درصد مردم دنیا، به اینترنت دسترسی دارند و همه این 68 درصد، میتوانند جزو بازار هدف تبلیغ شما باشند، آن هم با کمترین دردسر!
این سبک تبلیغاتی نوظهور، درآمد درخور توجهی را نصیب شرکتهای مختلف کرده و فرآیند برندسازی را برای آنها تسهیل نموده است. احتمالا عمده تبلیغاتی که بر بستر شبکه های اجتماعی دیدهاید، توسط اینفلوئنسرها بوده یا با کمپینهای مختلف انجام شده است اما تنها نکتهای که بین همه تبلیغات موفق Social Media مشترک به نظر میآید، «بکارگیری یک راهبرد مشخص و تعیین استراتژی درست و حسابی» است.
قبل از این که تحت تاثیر معجزه تبلیغات آنلاین قرار بگیرید، باید بررسی کنید که آیا مخاطبان هدف شما در شبکههای اجتماعی حضور فعال دارند یا خیر.
تبلیغات آنلاین یا آفلاین؟ مسئله این است!
وقتی در مسیر پیشبرد تبلیغات قرار بگیرید، تردید ناشی از انتخاب تبلیغات آنلاین یا آفلاین، اولین چالش پیش روی شماست. واقعیت این است که رقابت نفسگیری بین این دو بستر تبلیغاتی شکل گرفته و تبلیغات آنلاین، تا حدودی برنده این رقابت است. هنوز هم برخی از صاحبان کسب و کار به تبلیغات آفلاین همچون تبلیغ روی بیلبوردهای شهری روی میآورند اما در دنیایی که همه چیز به سمت مجازی شدن پیش میرود، غفلت از تبلیغات آنلاین میتواند به ضرر شما تمام شود. باید بپذیریم که در این دوره و زمانه کمتر کسی روز خود را بدون شبکههای مجازی سپری میکند.
دسترسی آسان اغلب اقشار جامعه به اینترنت، سرعت بالای اشتراک گذاری محتوا و تعامل سازنده افراد با این دنیای جدید، قدرت شبکه های اجتماعی در تبلیغات را به رخ میکشد.
مزایای تبلیغات در شبکه های اجتماعی
نرخ بالای تعامل
تحقیقات نشان داده که تبلیغات محیطی توسط مخاطبان به شدت نادیده گرفته میشوند. البته هنوزهم تبلیغات خلاقانه شانس دیده شدن دارند اما در هر حال، هرچه از نرخ تعامل تبلیغات آفلاین کم میشود، به همان اندازه به تعامل تبلیغات آنلاین افزوده میشود. عمده کاربران اینترنت در دنیا رده سنی 16 تا 44 سال دارند که طبق آمار، سه ساعت یا حتی بیشتر از روز را به گشت و گذار در شبکههای اجتماعی میگذرانند. در ایران، اینستاگرام محبوبترین و مشهورترین شبکه اجتماعی با نرخ تعامل بالا است.
ایجاد پایگاه مجازی برای کسب و کار
حضور کسب و کار شما در شبکه های اجتماعی، شرایط را برای برپایی شعبه جدید کسب و کار شما در فضای مجازی فراهم میکند. به همین راحتی، به کسب و کاری اجتماعی تبدیل میشوید که مشتریان در تمام ساعات شبانه روز به شعبات شما دسترسی دارند.
هزینه مناسب
مدیران هوشمند، همواره به دنبال اتخاذ تصمیماتی هستند که با کمترین هزینه، بالاترین راندمان را داشته باشد. بیشک تبلیغات یکی از پرهزینهترین تصمیمات شرکتی محسوب میشود اما تبلیغات در شبکه های اجتماعی نسبت به هزینهای که دارد، بازخوردش بی نظیر است. تبلیغات موثر بدون هزینه گزاف، دستاورد شبکه های اجتماعی برای صاحبان کسب و کار بود.
دسته بندی جامعه هدف
مشتریان شما در کدام جامعه هدف قرار دارند؟ دانشجو هستند؟ نوجوانان 12 تا 17 سال؟ یا زنان خانه دار؟ شبکه های اجتماعی به شما اجازه میدهد که مثل آب خوردن، جامعه هدف خود را برای تبلیغات تعیین کنید و یک قدم مثبت به سوی تبلیغات هدفمند پیش بروید.
تسهیل فرآیند برند سازی
برندسازی را دست کم نگیرید. فرآیندی زمانبر و بسیار پرزحمت است. در واقع یکی از دغدغههای شرکتهای موفق، طی کردن مسیر برندینگ میباشد. مسیری که در نهایت به بهبود تجربه کاربری خریداران منتهی شده و رونق آن را به همراه دارد. اگر به عنوان یک برند موفق در ذهن مخاطب حک شدید، در این رقابت تنگاتنگ برندهاید.
روشهای تبلیغات در شبکههای اجتماعی
فضای مجازی و شبکههای اجتماعی، معجزههایی بودند که توانستند 3 میلیارد از جمعیت جهان را در یک گردهمایی مجازی دور هم جمع کنند! هر پلتفرم شبکه اجتماعی، امکانات و ویژگیهای منحصر بفرد خود را دارد؛ با این امکانات، میتوانید محصول یا خدمات خود را به فروش بگذارید یا برند خود را پرطرفدار کنید. مطمئن باشید که اگر هیچ استراتژی تبلیغاتی ندارید، دیر یا زود از میدان رقابت کنار زده میشوید و جای خود را به برندهای فعالتر و هدفمندتر خواهید داد. برای شروع فعالیتهای تبلیغاتی در فضای مجازی، ابتدا استراتژی راهبردی خود را تعیین کرده تا روش موثر را بیابید. سه روش زیر، مهمترین روش های تبلیغات در شبکه های اجتماعی هستند:
- قابلیتهای اختصاصی تبلیغات در هر پلتفرم
شما میتوانید با پرداخت تعرفه معین در هر پلتفرم، از قابلیت اختصاصی تبلیغاتش استفاده کنید. تا اینجا همه چیز خوب است اما باید یادآوری کنیم که مخاطبان این روزها، کمی تبلیغ گریز شدهاند. تا جای ممکن، سعی میکنند که محتواهای تبلیغاتی را نادیده بگیرند و از آنها بگذرند. این روش Sponsored Ads نیز جسته و گریخته به همین درد مبتلاست. یعنی همه تبلیغات به صورت همسان و متناسب با استاندارد مورد تایید پلتفرم مربوطه به نمایش درمیآیند و شما به عنوان صاحب برند، حق اعمال نظر شخصی در بسیاری از بخشهای آن را ندارید. با این حال، نمیتوان منکر تاثیر مثبتش در پروسه برند سازی شد! - اینفلوئنسرها
هر فردی که تعداد زیادی مخاطب داشته باشد، به صورت خودجوش به یک رسانه تبدیل میشود. هر رسانه نیز بستری برای تبلیغات به حساب میآید و اینجاست که اینفلوئنسر مارکتینگ نقش پررنگی پیدا میکند. یکی از انواع تبلیغات اثربخش در شبکههای اجتماعی، میتواند توسط این افراد مشهور دارای رسانه صورت بگیرد. اگر اینفلوئنسر مورد نظر خود را متناسب با جامعه هدفتان انتخاب کنید، میتوانید به بازده این سبک تبلیغاتی تا حدودی امیدوار باشید اما فراموش نکنید که هیچ تبلیغاتی ضمانت بازده صد در صد ندارد. - بازاریابی ویروسی
دنیا، دنیای محتواست. محتواهای ناب و بکر، دقیقا مثل ویروس در مدت کوتاهی تکثیر و منتشر میشوند. در واقع استفاده از این روش تبلیغاتی باعث میشود که مخاطبان به صورت خودجوش محتوای شما را بازنشر کنند تا جایی که وایرال شوید. راز موفقیت در بازاریابی ویروسی، تولید محتوای خلاقانه، کاربردی و دسته اول است!
بازایابی ویروسی هزینه مقرون به صرفهای داشته و ریسک بسیار کمی دارد. کافیست آستینها را برای تولید یک محتوای جنجالی بالا بزنید و بقیه کار را به مخاطبان خود بسپارید.
به نظر میرسد تبلیغات ویدئویی در فیس بوک، تبلیغات خلاقانه در اینستاگرام و اجرای کمپین در یوتیوب بهترین و پربازدهترین انواع تبلیغات در شبکه های اجتماعی هستند.
فوت و فن افزایش اثر گذاری تبلیغ در شبکه های اجتماعی
هرچه زمان میگذرد، ترفندهای بیشتری برای افزایش اثر بخشی تبلیغات کشف میشود. شروع بازاریابی شبکههای اجتماعی رایگان است اما ادامه دادن آن و دستیابی به تبلیغات اثرگذار، هم دانش و هم اندکی هزینه میطلبد. در ادامه، به پایهای ترین ترفندهای خلق یک تبلیغ اثر گذار در شبکههای اجتماعی میپردازیم:
مخاطب را گمراه نکنید:
به همان اندازه که از سادگی در بیان فاصله بگیرید، مخاطب خود را گمراه خواهید کرد. لطفا معما طرح نکنید و برای زمان مخاطب ارزش قائل شوید. ساده بگویید تا راحت درک شوید.
به یک متن تاثیرگذار نیاز دارید:
یک آگهی تاثیرگذار، قبل از هر چیز به متنی تاثیرگذار نیاز دارد! متن تبلیغ خود را بارها بازبینی کنید و از دوستان، آشنایان و همکاران خوش ذوق خود بخواهید که در این زمینه به شما کمک کنند. در بازبینی خساست به خرج ندهید چرا که بازبینی بیشتر، متن شما را تکامل میدهد.
افسار احساس مخاطب را در دست بگیرید:
هروقت توانستید تبلیغی بسازید که بدون سو استفاده از احساس مخاطب، او را درگیر خود نماید، یعنی شاخ به شاخ ابرقدرتها حرکت خواهید کرد. یک تبلیغ اثرگذار، باید مخاطب را درگیر کرده و حداقل برای چند دقیقه، فکرش را مشغول پیام تبلیغاتی شما کند.
احساس امنیت کاربر را تحریک کنید:
معیارهای بسیاری از جمله صداقت، احساس امنیت را در کاربر بیدار میکند. حالا که رو در روی هم قرار ندارید و در یک فضای مجازی به هم رسیدهاید، باید تلاش بیشتری برای القای حس امنیت و صداقت به کاربر به کار بگیرید. بزرگنمایی، اغراق و وعدههای پوچ مخاطب را برای اعتماد به شما شدیدا مردد میکند.
روی مزایا تمرکز کنید و نقاط ضعف را نادیده نگیرید:
تا جای ممکن، محتوای تبلیغ خود را بر اساس مزایای کسب و کارتان ترتیب دهید. خود را جای مخاطب بگذارید و در کنار مزایا، گوشه چشمی به ضعفهایتان داشته باشید. انکار معایب و نقاط ضعف، به مخاطب القا میکند که شما هدفی به جز کسب درآمد ندارید!
پرسش های متداول در زمینه تبلیغات رادیویی
اگر سوال دیگری دارید حتما با ما تماس بگیرید
مجری انحصاری تبلیغات رادیو و تلویزیونی در استان البرز و کرج و همچنین ارائه کننده بهترین نوع خدمات محیطی و آنلاین در این استان میباشد.
مجری انحصاری تبلیغات رادیو و تلویزیونی در استان البرز و کرج و همچنین ارائه کننده بهترین نوع خدمات محیطی و آنلاین در این استان میباشد.
مجری انحصاری تبلیغات رادیو و تلویزیونی در استان البرز و کرج و همچنین ارائه کننده بهترین نوع خدمات محیطی و آنلاین در این استان میباشد.
مجری انحصاری تبلیغات رادیو و تلویزیونی در استان البرز و کرج و همچنین ارائه کننده بهترین نوع خدمات محیطی و آنلاین در این استان میباشد.
مجری انحصاری تبلیغات رادیو و تلویزیونی در استان البرز و کرج و همچنین ارائه کننده بهترین نوع خدمات محیطی و آنلاین در این استان میباشد.
مجری انحصاری تبلیغات رادیو و تلویزیونی در استان البرز و کرج و همچنین ارائه کننده بهترین نوع خدمات محیطی و آنلاین در این استان میباشد.